Обдарована дитина- та, яка виділяється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями (або має передумови до цього) у тому або іншому виді діяльності.

У навчальній діяльності ліцею робота з обдарованими дітьми ґрунтується на диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього простору предметів.

Мета цієї роботи - виявлення обдарованих учнів, створення умов для їх оптимального розвитку та реалізується через 4 міні-проекти: «Інтелектуальна обдарованість», «Творча обдарованість», «Лідерство», «Спортивна обдарованість», враховуючи види обдарованості учнів:

1) інтелектуальну;

2) творчо-мистецьку обдарованість;

3) спортивно-оздоровчу;

4) високий рівень соціалізації (спрямованість на розвиток соціокомунікативних навичок, обдарованості лідера).


Завдання роботи з обдарованими дітьми:

• Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.
• Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми.
• Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
• Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».

Робота з обдарованими дітьмибудується за наступними принципами:
• Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
• Орієнтація на потреби дитини.
• Максимальне розширення кола інтересів.
• Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
• Ускладнення змісту навчальної діяльності.

Робота вчителів з обдарованими учнямиздійснюєтьсяза наступними напрямами:
1. На уроках — індивідуальна диференційована робота.
2. Гурткова робота із предмета.
3. Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
4. Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
5. Участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів різного рівня.
6. Участь у творчих конкурсах різного рівня

Форми роботи вчителя-предметника з обдарованими дітьми
1. Розв'язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час.
2. Індивідуальна й диференційована робота.
3. Ділові гри, інтерактивні методи навчання.
4. Участь у конкурсах різних рівнів.
5. Участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів різного рівня.
Розвиток обдарованості учнів залежить від професійного рівня педагогів та використання креативних методів навчання, які сприяють розвитку інтелектуальної, творчої, предметної або лідерської обдарованості.

Тому у 2019/2020 навчальному році в роботі з обдарованими учнями рекомендуємо:

1) для вчителів:

- відповідний рівень і постійна підтримка фахово-інформаційного рівня роботи з обдарованими учнями (курси, семінари, конференції тощо);

- участь у семінарах-практикумах для вчителів щодо ознайомлення з вимогами виконання завдань ІІ, ІІІ етапу та рівнем складності завдань;

- участь вчителів у курсах з розв’язування задач олімпіадного рівня.

- володіння методиками роботи з обдарованими учнями (індивідуальна робота, робота в групах тощо);

- володіння психологічними аспектами роботи з обдарованими учнями.

2) для учнів:

- вирівнювальні підготовчі заняття щодо повторення задач минулого олімпіадного сезону, Ця робота включає як індивідуальні, так і диференційовані форми. Обов’язковою є також робота в групах.

- розв’язування завдань І, ІІ та ІІІ етапів попередніх років.

- проведення занять у формі «міні олімпіад» для поступового психологічного налаштування учнів.

3) Рекомендуємо в роботі з обдарованими учнями:

· застосовувати проблемний метод у навчанні;

· проводити самостійні роботи творчого характеру;

· застосовувати індивідуальний підхід у навчанні;

· впроваджувати розвивальні творчі ігри;

· розв’язувати творчі завдання.

Кiлькiсть переглядiв: 461